האם השתגעתי באופן סופי ומוחלט?

"תגידי, השתגעת? איך את מסכימה למקם מיטה של ילד במיקום עם אנרגיה כזו שלילית? את לא יודעת שזו אנרגיה של אסונות ואפילו מוות???" את השאלה הזו שאלה אותי קולגה, לאחר שהצגתי קייס סטאדי שבו לא היתה ברירה אלא להציב מיטה של ילד באיזור עם אנרגיה שלילית במיוחד.

"לא, אני לא פוחדת" השבתי. "שום דבר לא יקרה לילד. במקרה הכי גרוע, הוא יהפוך להיות שתלטן קצת".

"איך את יכולה להיות בטוחה?"

באמת איך? כי יש לי שיטה יחודית שלי. כן, בדיוק. שיטה שהיא רק שלי ולא של אף אחד אחר 🙂

נתחיל מוידוי קטן.

במשך שנים טענתי (ואפילו התגאיתי בכך) שאני לא "מרגישה" אנרגיות. שכל האבחון שלי הוא אנליטי ומדויק, דווקא כי אני לא נותנת לתחושות להוליך אותי. זה הגיוני. זה ריאלי. זו אני.

אבל, זה לא לגמרי מדויק.

יש לי "תחושות" מסוימות, רק שהן לא תחושות במובן הרגיל שלהן, אלא יותר הבנה של הצ'י (=אנרגיה), כאילו אני בנעליו. אנסה להסביר.

בגב הספר שלי כתבתי "להבין את אופן פעולת הצ'י באופן עמוק ויסודי, כפי שאם מבינה את ילדיה, מתוך היכולת להעמיד את עצמה במקומם ולחוש את רגשותיהם". וזה בעצם, הסיפור כולו.

זו לא חוכמה גדולה לזהות אלו כוחות צ'י פועלים בכל חלק של הבית. ישנן תוכנות שעושות זאת בשניות. זו טכניקה ותו לא.

הקושי טמון בהבנה של עוצמת כוחות הצ'י השונים (מזכירה לכם שישנם 9 כוחות כאלו בכל בית), החיבורים ביניהם, מי דומיננטי יותר וכמה, מי מסוכן יותר ולמה, את מי חשוב לחזק ואת מי כדאי למתן. במילים אחרות, זהו ההבדל בין לזהות את הכוחות האלו ובין להבין אותם.

כשאני כותבת שאני מצליחה להבין את הצ'י כאילו אני בנעליו, אני מתכוונת שאני מצליחה להיכנס לראש של הצ'י ולחשוב כמוהו. לדעת מה עושה לו טוב ומה מכעיס אותו ומתנקם בבני המשפחה. התחושה שלי היא הבנה של תנועת כוחות הצ'י, יכולת לדמיין אותם ו"לחוש" אותם במובן של הבנה ולא במובן של תחושות בטן.

למשל, ייתכן שבבית יש כוח צ'י שלילי, אבל אני לא אייחס לו משמעות רבה, כי אדע שהוא לא מסוכן כפי שהוא נראה. לעומת זאת, לפעמים אני נתקלת בבתים שהם כביכול בעלי צ'י חיובי, אבל אני יודעת שהוא לא מספיק אפקטיבי.

כתוצאה מכך, אין בי פחד. אני לא מוטרדת מכוחות צ'י קשים (גם לא מכאלו שמתוארים בספרים כ"אסונות ומוות", למשל) ולא חוששת להפעיל בכל העוצמה כוחות צ'י, שנחשבים כ"לא חיוביים". כל האמצעים כשרים בעיני, כדי לשפר את חייהם של הלקוחות, גם אם האמצעים מזעזעים לפעמים חלק מהקולגות שלי 🙂 .

פורסם בקטגוריה Uncategorized | עם התגים , , , , , | כתיבת תגובה

דלתות וחלונות הם ה"חמצן של הבית"

בדרך כלל, כשמדברים על פנג שואי, נוהגים לציין את חשיבות הצבעים, הכיוונים ומיקום הריהוט בתכנון זרימת הצ'י ההרמונית במבנה. במאמר זה אני רוצה להפנות את אור הזרקורים דווקא אל הקשר של המבנה עם סביבתו החיצונית. כלומר – פתחי המבנה, הדלתות והחלונות.

בעבר, היה מקובל לבנות בתים עם חלונות קטנים יחסית. רק הסלון קיבל חלון רחב וגדול, במיוחד אם הבית פנה אל נוף מרהיב. בחדרים הנותרים הסתפקו לרוב, בחלון בודד וקטן. בשנים האחרונות השתנתה האופנה האדריכלית וניתן לראות יותר ויותר מבנים עם פתחים רבים וגדולים לכל כיוון של המבנה.

לפתחים של המבנה יש חשיבות עליונה בפנג שואי.

ראשית, לגודל הפתחים וריכוזם יש חלק מכריע בקביעת חזית הבית, ממנה תיגזר כל המפה האנרגטית של הבית. חזית הפנג שואי של הבית, אינה בהכרח ממוקמת בצד שבו נמצאת דלת הכניסה לבית. אחד השיקולים בבחירת חזית הבית הוא כמות האור הנכנסת אל המבנה.

בבתי דירות ישנים, קל מאוד לקבוע את החזית. צד הסלון של הדירה הוא הצד שמכניס הכי הרבה אור לבית ולכן הוא מוגדר כחזית. בבתים החדשים, ובמיוחד בבתי קרקע, אנו נתקלים לעתים בקושי רב בקביעת חזית הבית, שכן הפתחים הגדולים נמצאים ביותר מאשר כיוון אחד. במצב כזה, קביעת החזית אינה חד משמעית ונכונות ניתוח הפנג שואי של כל המבנה מוטל בספק.

בנוסף לקביעת מיקום החזית, לפתחים של המבנה ישנה משמעות נוספת. דרך החלונות נכנסת האנרגיה (כוכבים מעופפים), הצ'י, שאותו אנו רוצים להזרים בהרמוניה ברחבי הבית. ישנם כוחות צ'י שביכולתם להביא להצלחה רבה בקריירה או בלימודים. מן הסתם, נרצה שאנרגיה זו תכנס לביתנו באופן חופשי ובכמויות רבות. כמה מצער אם דווקא בכיוון הזה ישנו קיר שחוסם או רק חלון קטן של חדר שירותים.

מצד שני, ישנם כוחות צ'י בעלי השפעה רעה על סביבתם. אין ספק שנעדיף שהם לא יכנסו לבית. כאן הבעיה היא פחות חמורה. אם דווקא בכיוון של האנרגיה השלילית הזו ממוקם חלון רחב ידיים, ניתן לתלות וילון עבה כדי לחסום או לצמצם את כניסת הצ'י הזה לבית. נוכל גם להשתמש בצבע של הוילון כדי להחליש את ההשפעה השלילית.

ומה לגבי דלתות? דלת כניסה ודלתות החדרים?

גם לדלתות במבנה ישנה חשיבות רבה. דרך הדלתות אנו עוברים ומעבירים איתנו את האנרגיות השונות. ניתן לומר שאנו בעצמנו יוצרים זרימת צ'י בבית. האם הזרימה הזו פועלת לטובתנו? תלוי במיקום הדלת ביחס למרכז החדר ובמסלול ההליכה שלנו במבנה. האם אנו עוברים מאזור עם אנרגיה חיובית, או מביאים איתנו אנרגיה שלילית אל החדר? ישנם מבנים שכל "תיקון הפנג שואי" שהם צריכים הוא מסלול הליכה שונה בין חלקי המבנה.

ומה לגבי החוק הידוע האוסר שינה בין דלת לחלון? האם יש בו צדק?

כן ולא.

כאשר המיטה נמצאת בתווך בין הדלת והחלון, האדם הישן בה נמצא במרכזה של סערה אנרגטית. כדי להבין את התחושה, דמיינו לכם שאתם שוכבים על שולחן פינג פונג באמצע משחק. לא ממש  שקט ושלווה, נכון?   אפשר, אם כן, להבין מדוע "פתרון הקסם" של תליית קריסטל בין הדלת לחלון, לא ממש עוזר. פשוט, סגרו את התריס, הוילון, או הדלת בזמן השינה. זה כמו לקשור את ידו של אחד משחקני הפינג פונג. המשחק נגמר.

לסיכום, פתחי המבנה הם הקשר בין המבנה לסביבה שבה הוא נמצא. לגודל הפתחים, מספרם, צורתם ומיקומם יש השפעה מכרעת על התנהלות הצ'י במבנה ועל טיב הפנג שואי שלו.

פורסם בקטגוריה Uncategorized | עם התגים , , , , , | תגובה אחת

איזה צבע יש להצלחה? / שימוש בצבעים למטרות שיווקיות על פי הפנג שואי

שיווק הוא פעולה בסיסית, הנדרשת להבאת הלקוחות אל העסק או להבאת תודעת העסק אל הלקוחות, ואכן, עסקים משקיעים מחשבה מרובה (וכסף) על הפיכת השיווק ליותר אפקטיבי.

עם הזמן התפתחו שיטות שונות להגברת יעילות השיווק. לדוגמא, כתיבה שיווקית יכולה להגביר את יעילות העברת המסר ולהניע את הלקוח לפעולה. זוהי פעולה שעובדת על המודע של הלקוח. מנגד, קיימות גם שיטות שפועלות על תת המודע של הלקוח, וכדוגמא אזכיר את ריחות האפייה בסופרמרקט השכונתי שלכם ואת המוסיקה בחנויות ובקניונים. כל השיטות פועלות על מנת להעביר ללקוח מסר (מודע או לא מודע), שמטרתו – בוא אלינו!

הסינים משתמשים בצבע בשיטת הפנג שואי כדי ליצור תיקונים אנרגטיים, שעיקרם בהיבט העסקי – חיזוק הפוטנציאל להצלחה כספית. על פי התפישה הסינית, הצבעים משויכים לקבוצות הנקראות חמשת האלמנטים (עץ, אש, אדמה, מתכת, מים) ובכך כל צבע מקבל אופי מיוחד. הנה כמה דוגמאות:

הצבע האדום משויך לאלמנט ה"אש" והוא צבע אקטיבי מאוד. זהו צבע המזל בתרבות הסינית, המקושר לשמחה, פרסום, הצלחה, תשוקה. זהו צבע שמעורר לפעולה אך במינון גבוה גורם לחוסר מנוחה ועלול להעלות את לחץ הדם.

הכתום, אף הוא צבע "אש", אבל מתון יותר. הוא מקושר לחברותיות, שיחה, אופטימיות.

הצהוב הוא צבע "אדמה" ולכן אופיו הוא יציבות, ביטחון. לעומתו, ירוק הוא צבע "עץ" ולכן אופיו הוא גדילה, התפתחות.

הכחול הוא צבע "מים" המשדר שלווה, חשיבה עמוקה, הבנה, רוגע וגם בדידות.

הלבן הוא צבע "מתכת" שמשדר ניקיון, סדר, ארגון, תכנון.

ניתן לשייך לכל עסק צבעים שמתאימים לאופיו ולסוג הפעילות שלו. בנק שרוצה לשדר ללקוחותיו שהוא עסק יציב ואמין, מומלץ לו להשתמש בצבעי צהוב וחום ("אדמה"). לעומת זאת, חברת תקשורת שמבוססת על טכנולוגיה מתקדמת, תנהג בחוכמה אם תבחר בצבע הכחול ("מים").

כבר היום, ניתן לראות חברות רבות שעושות שימוש בצבע להעברת המסר השיווקי שלהן, ביודעין או שלא.

נבחן לצורך הדוגמא, את חברות הסלולאר.

באורנג' משתמשים בצבע הכתום בכל הניירת המשרדית, אתר האינטרנט וכמובן הלוגו. כתום הוא צבע המשויך לאלמנט ה"אש" ואופיו מעודד חברות, "פטפטנות". המסר שהלקוח מקבל הוא קלילות, מסיבות, חוויה, חברים, שיחה.

בפלאפון בחרו דווקא בצבעי הכחול ("מים"), שמשדרים עומק, מחשבה, טכנולוגיה מתקדמת, אבל גם בדידות. המסר שהלקוח מקבל הוא שהחברה מספקת עוצמה טכנולוגית ומכשירים מתקדמים עם דגש על שכלולים ופחות על תפקידו הראשוני של המכשיר.

סלקום בחרו את הצבע הסגול ("אש" חלשה) המסר שמתקבל אצל הלקוח הוא חברותיות ושמחה, אך פחות הנעה לפעולה. מעניין לציין שבאתר האינטרנט של החברה, בעמודים הפונים לעסקים, מפנה הצבע הסגול את מקומו לטובת הצבע השחור-אפור ("מים"). צבע זה משדר מסר של דגש טכנולוגי חזק והוא עומד בניגוד למסר הקליל יותר שמוצע ללקוח הפרטי.

חברת מירס בחרה לעצמה את הלוגו הירוק ("עץ") שמשדר רעננות, פריצה קדימה ורעיונות חדשניים.

מה חלקו של הצבע במסרים האלו?

חברת HP ערכה לאחרונה מחקר מעניין, שבדק את השפעת הצבע על קבלת ההחלטות. לנבדקים (כ 2000 איש מתשע מדינות שונות) הוצגו שני משפטים בצבעים שונים. המשפטים שהוצגו היו "חודש מאי הוא החביב עלי ביותר בשנה". "אני מרגיש מלא השראה היום". הנשאלים התבקשו לציין את מידת הסכמתם להיגדים אלו.

התברר שהנשאלים הגיבו ביתר חיוב למשפטים שהוצגו להם בירוק, בעוד שאדום עורר את התגובות המנוגדות החזקות ביותר. חוסר החלטיות נמצאה קשורה לצבעים כחול ושחור.

מה לגבי עיתונים כלכליים?

עיתון גלובס מציע לוגו אדום-ורוד ("אש" עם נטייה ל"אדמה") שמשדר הצלחה, פריחה וגם יציבות ושמרנות. רוב האתר בנוי בצבעי לבן ושחור, שמשדרים מסר של רצינות, מידע מעמיק וחשיבה אנליטית.

עיתון דה-מרקר, בחר בלוגו ירוק-לבן. ירוק הוא צבע "עץ" ומשדר מסר צעיר, רענן, צומח. הלבן הוא צבע "מתכת" שמשדר יכולת חשיבה אנליטית. המסר הסופי – אנחנו אולי צעירים, אבל יודעים את העבודה.

עיתון כלכליסט של ידיעות אחרונות מציג לוגו אדום ("אש") עם שילוב של לבן ("מתכת"). אתר האינטרנט בנוי כולו מצבעי כחול ואפור. האדום הבוהק משדר מסר של הצלחה, בעוד הכחול ("מים") והאפור ("מתכת") משדרים מסר של דיוק, חשיבה אנליטית ועומק.

עיתון מעריב גם הוא בחר בלוגו האדום ובאתר האינטרנט התווסף לו nrg אפור. כמו כן, האתר בנוי בצבעי כחול ואפור. מעניין שהכפתורים באתר צבועים בצבעים שונים. כך "רכילות" קיבל את הצבע הצהוב, ספורט קיבל צבע ירוק וכלכלה קיבל את הצבע הכתום ("אש"). המסר הכלכלי הוא – אנחנו מספקים מידע עם הרבה עומק וחוכמה (רוב העמוד בצבעי כחול ואפור), אבל אנחנו מאוד ידידותיים ובעצם, חברים שלכם (כתום).

לסיכום, צבע הוא כלי רב עוצמה לשידור מסרים לתת מודע של הלקוח. שילוב צבעים נכונים בלוגו, באתר האינטרנט, במשרד ובניירת יכול לסייע לקבלת ההחלטות של הלקוח ולתרום להצלחה של העסק.

פורסם בקטגוריה Uncategorized | עם התגים , , , , , , , , , , , , | כתיבת תגובה

האמת, כל האמת ורק האמת על פנג שואי

כיועצת, ברור שזו חובתי לספר ללקוח את האמת, כל האמת ורק האמת על ממצאי האבחון שלי. הרי לצורך כך, הוא שכר את שירותי, לא?

האמת

אני חושבת שחלק חשוב ואולי קריטי בייעוץ, טמון בהבנה של הלקוח את הסיבות להמלצות שניתנו. לצורך הדוגמא, נניח שההמלצה היא לפתוח חלון מסוים ולגשת אליו כמה פעמים ביום.

אם הלקוח לא קיבל שום הסבר להמלצה הזו, סביר להניח שהוא אכן יקיים את ההמלצה הזו במשך תקופה קצרה, אך יום אחד הוא לא יקפיד כל כך כי "ירד גשם והיה קר", למחרת הוא לא יפתח את החלון כי ישכח וכך עם הזמן ההמלצה לא תיושם וכמובן שהבעיה, שלשמה ניתנה ההמלצה, לא תיפתר. לקוח כזה יאשים בסופו של דבר את היועץ או אפילו את הפנג שואי בכלל.

לעומת זאת, אם הלקוח יידע שהחלון המסוים הזה מכניס אנרגיה של שפע לבית ולכן בכל פעם שהוא ניגש אל החלון הוא מביא איתו את השפע לתוך הבית, אני מניחה שהוא יקפיד טוב יותר על ביצוע ההמלצה.

אני מאמינה גדולה במודעות וביכולת של אדם להתגבר על מכשולים, אם רק יידע עליהם מראש.

לכן, בעיני, תפקידו של יועץ פנג שואי הוא בראש ובראשונה להסביר ללקוח שלו מה קורה בבית ומדוע אירועים קורים כפי שהם קורים.

יועץ טוב לא ינסה לקשט את הבית ולעשות אותו יפה. זה תפקידו של מעצב הפנים.

יועץ טוב לא ינסה לתת משמעויות נסתרות של תמונות וחפצים על חייהם של האנשים. זהו תפקידו של הפסיכולוג.

יועץ טוב גם לא צריך שתספרו לו ממה אתם סובלים. המפה שבידיו כבר אומרת הכול, או לפחות את הרוב. האבחון צריך לקחת דקות ספורות ואולי כמה שאלות ראשונות. יתר המפגש צריך להיות מוקדש להסברים ללקוח – מה קורה בבית, ממה זה נובע ואיך מטפלים בזה.

כל האמת

גבירותי ורבותי! בואו נשים כמה דברים חשובים על השולחן.

פנג שואי הוא לא הכל בחיים!

הרי בכל זאת, שרדנו איכשהו בלעדיו כמה עשרות שנים, לא? וגם היום, יש המון אנשים שחיים (ואפילו טוב מאוד) בלי שעשו פנג שואי לבית שלהם. אני חושבת שפנג שואי נותן יתרון מסוים ויכול לסייע וגם למנוע בעיות, אבל בינינו? יש אנשים שיש להם מזל והחיים שלהם זורמים טוב מאוד גם בלי פנג שואי, אז לא חייבים.

מי כן צריך פנג שואי?

מי שעובר בית או בונה בית ורוצה לעשות את זה נכון בלי לסמוך על המזל.

מי שהחיים לא זורמים אצלו חלק ורוצה לשפר את המצב.

כל היתר – פטורים 🙂

פנג שואי הוא לא מעשה קסמים!

אי אפשר להפוך חולה לבריא, עני לעשיר או לתקן מערכות יחסים שכבר עכורות שנים.

אם החיים משולים לכביש, וכל אחד קיבל על הכביש שלו כמה באמפרים, אז פנג שואי יכול להנמיך מעט את הבאמפר או לפחות להודיע לכם שהנה או-טו-טו מגיע אחד גדול אז תתכוננו בהתאם.

אם אתם חושבים, שפנג שואי יפתור את כל בעיותיכם בעוד אתם יושבים שלובי ידיים בסלון ביתכם, אז כדאי שתחשבו שוב 🙂

לפעמים לא ניתן לתקן את הפנג שואי של הבית.

זה נדיר, יחסית. זה מצער. אבל זה קורה.

לפעמים, יועץ פנג שואי צריך להיות אמיץ מספיק ולומר ללקוח שלו לעזוב את הבית כי לא ניתן לתקן את המצב. עצה כזו יכולה לחסוך ללקוח סבל רב ואפילו כסף, כי בבית שהפנג שואי שלו רע, הדברים רק הולכים ומתדרדרים. לכן, עדיף לעזוב כמה שיותר מוקדם.

כמובן, שכדאי מאוד שהיועץ יהיה בטוח מאוד באבחון שלו. פנג שואי זה לא משחק. אלו חיים אמיתיים של אנשים אמיתיים עם בעיות אמיתיות.

רק האמת

"אם הפנג שואי של הבית לא טוב, את תגידי לי, נכון?".

השאלה הזו נשאלת כל כך הרבה פעמים, שהיא בעצם הטריגר לכל הכתבה הזו, אבל אני מתלבטת איך לענות עליה.

מצד אחד – ברור!!!! זו העבודה שלשמה שכרתם אותי.

מצד שני – למה זה לא היה ברור, בעצם?

האם קרה שיועץ פנג שואי לא סיפר את האמת ללקוח שלו? שהסתיר מידע? קשה לי להאמין, אבל מכיוון שהרבה יועצי פנג שואי קוראים את הכתבות שלי, אני פונה מכאן אל כל יועץ פנג שואי –

הלקוח  צריך לקבל  את  האמת,  כל  האמת  ורק  האמת !

כפי שכתבתי קודם – זה לא משחק. אם יועץ אינו יודע מספיק או אינו מנוסה מספיק, שיהיה לפחות הגון מספיק ויאמר זאת ללקוח שלו. זו לא בושה להיות טירון, כל עוד אתה לא יוצר מצג שווא שאתה משהו אחר.

גם אחרי 10 שנים בתחום, לפעמים אני אומרת שאני לא יודעת. שאין לי תשובה. שאני לא יכולה לסייע. אני חושבת שזה יותר מכובד מאשר "לאלתר" פתרונות לא מתאימים.

וללקוחות אני אומרת –

אתם לא פטורים מאחריות. אם אתם מחפשים יועץ שבאמת יפתור לכם בעיות אמיתיות בחיים, אז תפסיקו עם הפשרות. בחרו את היועץ שלכם על סמך לקוחות ממליצים ולא על סמך המחיר או בגלל ששמעתם את השם שלו בטלוויזיה.

גם לכם אני אומרת – החיים שלכם הם לא משחק. אז קחו אותם ברצינות!

פורסם בקטגוריה Uncategorized | עם התגים , , , , , | כתיבת תגובה

סיפורו של סתת האבן – אגדה סינית

היה היה פעם סתת אבן, שלא היה מרוצה מעצמו וממעמדו בחיים.

יום אחד, הוא חלף על פני ביתו של סוחר עשיר, ודרך השער הפתוח, ראה חפצים משובחים רבים ואורחים חשובים. "כמה כוח ועוצמה בטח יש לסוחר!" חשב הסתת. הוא הפך להיות מאוד קנאי, וקיווה שהוא עצמו יוכל להיות כמו הסוחר. אז הוא כבר לא יצטרך לחיות את חייו של סתת אבן בלבד.

להפתעתו הרבה, הוא לפתע הפך לסוחר, ונהנה ממותרות וכוח יותר ממה שהוא אי פעם חלם עליו וקינא בו. פתאום עבר במקום פקיד גבוה, נישא באפיריון, מלווה בחיילים שמכים בגונגים. כל אחד, לא משנה כמה עשיר, היה צריך להשתחוות ארצה בפני התהלוכה.

"כמה כוח ועוצמה יש לפקיד הגבוה!" הוא חשב. "הלוואי שהייתי יכול להיות פקיד גבוה!"

ואז הוא הפך לפקיד הגבוה, נישא לכל מקום באפיריון הרקום שלו, חשש ושנא את האנשים בכל רחבי הארץ, שנאלצו להשתחוות לפניו כשהוא עבר. זה היה יום קיץ חם, הפקיד הגבוה חש מאוד לא נוח בכסא האפיריון הדביק. הוא הביט מעלה אל השמש. היא זרחה בגאווה בשמים, לא מושפעת מנוכחותו. "כמה כוח ועוצמה יש לשמש!" הוא חשב. "הלוואי שיכולתי להיות שמש!"

ואז הוא הפך להיות השמש, זורח בעוז על כולם, חורך את השדות, מקולל על ידי חקלאים ופועלים. לפתע, ענן שחור ענק עבר בינו ובין כדור הארץ, כך שהאור שלו כבר לא יכול היה לזרוח על כל מה שמתחת. "כמה כוח ועוצמה יש לענן הסערה!" הוא חשב. "הלוואי שיכולתי להיות ענן!"

ואז הוא הפך לענן, מציף את השדות והכפרים. עד מהרה הוא גילה שהוא נדחף על ידי כוח גדול, והבין שזו הייתה הרוח. "כמה כוח ועוצמה יש לרוח!" הוא חשב. "הלוואי שיכולתי להיות רוח!"

ואז הוא הפך לרוח, העיף רעפים מגגות הבתים, עקר עצים, הותיר שנאה ופחד מפניו מתחתיו. אבל אחרי זמן מה, הוא נתקל במשהו שלא זז, עם כל העוצמה שנשב נגדו. זו היתה אבן ענקית, המתנשאת לגובה. "כמה כוח ועוצמה יש באבן!" הוא חשב. "הלוואי שהייתי יכול להיות אבן!"

ואז הוא הפך לאבן, החזקה יותר מכל דבר אחר עליי אדמות. אבל כשהוא עמד שם, הוא שמע את קולו של פטיש ההולם אזמל לתוך הסלע המוצק, וחש שהוא משתנה. "מה יכול להיות יותר חזק ממני, האבן?" הוא חשב. הוא הביט למטה וראה הרחק מתחתיו את דמותו של סתת האבן.

אני מאחלת לכם, שתמיד תהיו מרוצים ממי ומה שאתם. זהו האושר האמיתי.

פורסם בקטגוריה Uncategorized | עם התגים , , , , , , | כתיבת תגובה

תראו מה שצבע יכול לעשות לזוגיות

אחד הדברים המתסכלים ביותר בעבודתי כיועצת פנג שואי, הוא חוסר היכולת לסייע לאנשים, כי הם קראו לי מאוחר מדי, כשהמצב הכלכלי / הבריאותי / הזוגי כבר גרוע מאוד. ייתכן שזה נובע מחוסר אמונה ביכולת של פנג שואי לסייע, או בחוסר הבנה עד כמה המצב חמור. כך או כך, רוב האנשים יחכו עד שהחרב תהיה על צווארם, לפני שיבקשו עזרה.

לא כך, הלקוחה במקרה שלפנינו 🙂

נקרא לה חגית (שם בדוי).

זה התחיל כמו כל שיחת טלפון. קצת מגמגמת, לא בטוחה. שאלה שאלות ת'כלסיות, כמו – "כמה זה עולה" ו"איך זה נעשה". אמרה שהיא רוצה יעוץ, אבל היא לא בטוחה שיש בעיה בכלל.

לבסוף, תואמה הפגישה והגעתי אל הבית.

עשיתי סיבוב מחוץ לבית ובתוכו, ביצעתי מדידות, חישבתי את מפת צירופי הצ'י, בדקתי את שרטוט הבית, שאלתי כמה שאלות כלליות ו…הפנג שואי הכללי של הבית דווקא היה מוצלח בהחלט.

"יש בעיה מיוחדת?", שאלתי. "לא משהו מיוחד. פשוט אני רוצה שתהיה כאן יותר זרימה הרמונית", היא ענתה תשובה כללית כזו.

אז עברנו על כל חדר וחדר בבית ונתתי לה כמה המלצות, שהתמקדו בעיקר בצבע ובצורה, כלומר, תוספת / שינוי של פריטים בצבעים וצורות מסויימות, כדי ליצור הרמוניה בין כוחות הצ'י שבבית.

יצאתי מהמפגש הזה עם הרגשה מעורבת.

מצד אחד, הרגשתי שלא עשיתי הרבה כי הבית כבר היה במצב טוב. מצד שני, כייף לעבוד עם בתים שבהם החיים טובים…..

ואז התברר שקצת טעיתי.

חלפו כמה ימים וקיבלתי טלפון נוסף מחגית. היא נשמעה נרגשת.

"את לא תאמיני", היא אמרה. "אמרת לי לחזק את נוכחות הצבע האדום בחדר השינה שלנו, אז פשוט לבשתי בלילה חולצה אדומה וזה פשט לא ייאמן. כל המריבות שלנו נעלמו מיידית!".

"אילו מריבות?" שאלתי. כשהייתי אצלה בבית, היא לא הזכירה כלום בנושא.

"לא רציתי לספר לך כשהיית כאן. בחודשים האחרונים, אנחנו ממש רבים חזק. כאילו עבר בינינו חתול שחור פתאום. וזה מוזר, כי לרוב היחסים שלנו ממש טובים".

"האם ב'חודשים אחרונים' את מתכוונת 'החל מפברואר 2012'?" שאלתי.

"אמממ… נראה לי מתאים. איך ידעת?"

אז מה קרה כאן בעצם?

לכל בית ישנה מפת צירופי צ'י קבועה שנשארת איתו מרגע שנוצר ועד שייהרס. המפה הזו אינה משתנה, אבל היא מקבלת תוספות צ'י כל שנה וכל חודש. בכל תחילת שנה סינית (חודש פברואר), מתווספים כוחות צ'י שנתיים, שיוצרים השפעות שונות על כל בית.

בבית של חגית, צ'י שעניינו ויכוחים ומריבות, התנחל בחדר השינה שלה ולמרות שהצ'י הבסיסי של הבית הוא טוב, השינוי הזה היה קיצוני.

כשאני מבצעת יעוץ פנג שואי, אני מתייחסת בהמלצות גם לצ'י הקבוע של הבית וגם לצ'י התקופתי והזמני. הפתרון שנתתי – חיזוק צבעי אש – מיועד להרגיע את הצ'י הבעייתי שבחדר השינה של חגית.

מה שמדהים אותי כל פעם מחדש הוא המהירות שבה מרגישים את השינוי, במיוחד כשמדובר במערכות יחסים ובאווירה הכללית בבית. לרוב, התגובה היא תוך יומיים-שלושה בלבד וכשמדובר בסה"כ בשינוי של אביזרים עם צבע מסוים בחדר, זה קל, מהיר והכי חשוב – עובד! 🙂

טיפ לסיום –

אל תנסו את זה בבית!
למרות שבבית של חגית המלצתי על תוספת של צבעי אש לחדר השינה, זה לא בהכרח הפתרון המתאים לבית שלכם. לצבעי אש עלולה להיות גם השפעה שלילית (מאוד!) לפעמים, בעיקר בהקשר של בריאות ותאונות. לא שווה לקחת את הסיכון, ללא יעוץ מקצועי.

אשמח לקבל את תגובתך כאן למטה.

פורסם בקטגוריה Uncategorized | עם התגים , , , , , , | כתיבת תגובה

הרטבת לילה – טיפול בהתאמה אישית

הרטבת לילה היא בעיה מציקה, מרגיזה ולא נעימה לילדים וגם להורים.

למרות שמדובר בתופעה נפוצה מאוד (כמאה אלף ילדים מרטיבים בישראל), לא רבים ניגשים מייד לטיפול מקצועי, אלא ממתינים שהילד יגדל ומקוים שהבעיה תחלוף מעצמה. באופן מפתיע, הגישה הזו מתבררת דווקא כנכונה, שכן אחוז הילדים המרטיבים בלילה יורד בהדרגה עם הגיל.
20-25% מהילדים בגיל 5 מרטיבים בלילה, בעוד שבגיל 18 מרטיבים 1-2% בלבד.

למרות שהרטבת לילה עוברת לרוב עם הגיל, הבעיה העיקרית אינה בהרטבה עצמה, אלא בהשלכות שיש לה
על הילד המרטיב ומשפחתו. ילד מרטיב הוא ילד שצובר רגשות אשמה, בושה, חוסר בטחון והערכה עצמית נמוכה. גם במשפחה תומכת, הוא ימצא עצמו חשוף לתחושות רחמים מצד ההורים וניסיונות גמילה שונים, שאי הצלחה בהם תחזק אצלו את תחושת הכישלון. במשפחה לא-תומכת, המצב יחמיר עוד יותר, כי הוא יהיה חשוף גם לכעס עליו מצד ההורים ולעג מכיוון האחים.

את הסיבות להרטבת לילה ניתן לחלק באופן גס ל :

1. בעיות פיזיולוגיות כמו שלפוחית שתן קטנה, או יצור מוגבר של שתן.
בעיות אלו קיימות באחוז קטן מהמרטיבים.
2. הפרעה ביקיצה, או במילים אחרות – שינה עמוקה.
הרפואה לא מצאה עדיין אבחנה ברורה לתופעה זו ותחת ההגדרה הכללית הזו נמצאים רוב המרטיבים.

הטיפול הקיים בהרטבת לילה הוא מגוון ומשתנה –

טיפול רפואי, הכולל תרופות ו/או מכשירים מצפצפים שונים. בדרך כלל, הטיפול ניתן לילדים מעל גיל 8, ונמשך מספר חודשים.

שיטות "ביתיות", כמו להעיר את הילד באמצע הלילה לשירותים, להפסיק לשתות כמה שעות לפני השינה וכד'.
השיטות הללו לא מועילות ברוב המקרים.

החיסרון של כל שיטות הטיפול הוא בכך שהילד, בהיותו מודע לניסיונות לטפל ב"בעיה שלו", סובל מרגשות אשמה ובושה גדולים יותר על כל יום שחולף ללא הצלחה. הכישלונות המצטברים יוצרים אצלו תחושה של חוסר שליטה, שרק מגבירה את הרגשתו הרעה ממילא.

 כאמא למודת ניסיון בנושא, חיפשתי דרך עקיפה להתמודד עם הרטבת לילה. כיועצת פנג שואי, נראה לי מאוד טבעי ונכון להשתמש בשיטה כדרך לפתרון הבעיה.

תורת הפנג שואי הסינית, נתפסת בציבור הרחב כאוסף של הוראות "עשה ואל תעשה".
רבים סבורים שמדובר בדת מעורפלת או באוסף של אמונות טפלות, למרות שבעצם, מדובר בשיטה מדויקת,
המתבססת על חקר מעמיק נושאי אסטרונומיה, גיאולוגיה, פיזיקה, מתמטיקה, פילוסופיה ואסטרולוגיה.

אחד הכלים של הפנג שואי הוא האסטרולוגיה הסינית, המאפשרת להתאים את הפתרון באופן מדויק ואישי.
בעזרת האסטרולוגיה הסינית ניתן להרכיב מפת לידה, המורכבת מחמישה אלמנטים – מים, עץ, אש, אדמה ומתכת. היחסים בין האלמנטים במפה, מלמדים על אישיותו של האדם. בנוסף, כל מפה מראה נטייה לyin (אדם פסיבי ומופנם) או לyang (אקטיבי ומוחצן), ברמות שונות.

האם ישנו מכנה משותף בין מפות הלידה של מרטיבי לילה?

מתוך ניסיון למצוא שיטת טיפול יעילה לבעיית הרטבת הלילה, ערכתי מחקר בקרב 66 מרטיבי-לילה.

בשלב הראשון, הורכבה מפת לידה אסטרולוגית-סינית לכל נבדק ונעשה חיפוש אחרי דפוס חוזר במבנה האישיות שלהם. התוצאות שהתקבלו הראו קשר ישיר בין הרטבת לילה למבנה מפת הלידה האסטרולוגית, באחוז גבוה של הנבדקים. כ 64% מהנבדקים היו בעלי מפות לידה דומות והראו פרופיל אסטרולוגי דומה.

לאחר שמצאתי מכנה משותף אצל אחוז נכבד מהנבדקים, יכולתי להניח שחוסר האיזון במפת הלידה הוא גורם המעלה את הסבירות להרטבת לילה ואם כך, איזון המפה יוכל לשפר ואף להפסיק לגמרי את ההרטבה.

כאשר יישמתי את השיטה בביתי, בעיית ההרטבה נפתרה תוך שבוע. צרוף מקרים? פנטזיה? אולי. בכל אופן, כך הגעתי לחלקו השני של המחקר.

בחלק זה, התבקשו הנבדקים לערוך שינויים, בהתאמה אישית לפי מפת הלידה שלהם. השינויים כללו מיקום מחודש של רהיטי החדר, צבעים בסביבתו הקרובה של הילד וכד'. הנבדקים עקבו במשך 30 יום אחר מצב ההרטבה.

שימו לב! הילדים המרטיבים לא היו מודעים לעובדה שהם עוברים תהליך טיפולי!
מבחינתם, רק עשו כמה שינויים בחדר כדי שיהיה יפה יותר.

התוצאות שהתקבלו היו טובות ביותר.

כ 43% מהמטופלים דיווחו על גמילה מיידית (רובם תוך מס' ימים).

כ  35% מהמטופלים דיווחו על שיפור משמעותי בהרטבת לילה – לדוגמא, ילד שנהג להרטיב בכל לילה,
עבר להרטיב 1-2 פעמים בשבוע.

רק 22% לא הגיבו לטיפול, לרוב בשל אי ביצוע של הוראות הטיפול.

יתרון בולט של השיטה על פני השיטות האחרות הקיימות היום הוא בעובדה שהילד פסיבי לחלוטין בטיפול.
אין צורך במכשור מאיים או פולשני וחשוב מכך – אם הטיפול מצליח, הילד זוקף זאת לזכותו האישית בלבד,
דבר המחזק את הערכתו העצמית. אם הטיפול נכשל, הילד אינו רואה בזאת כישלון אישי, אלא המשך השגרה.

לסיכום, קיימת דרך לטיפול בבעיית הרטבת לילה. דרך זו היא טבעית לחלוטין, נעימה לילד וליתר בני המשפחה, מחזקת (גם במקרה של אי הצלחה) את הביטחון העצמי של הילד ומשיגה תוצאות טובות ומהירות.

אם ילדכם סובל מהרטבת לילה – תנו לכם ולו צ'אנס לפתור את זה בדרך נעימה וטבעית. הזמינו כעת יעוץ אישי לגמילה מהרטבת לילה.

פורסם בקטגוריה Uncategorized | עם התגים , , , , , , , | כתיבת תגובה